søndag 19. oktober 2008

Når hovmod står for fall....

Jeg elsker havet. Ja ikke bare det store oseanet, men vann i serdeleshet.
Det er blitt meg fortalt at jeg kunne svømme første gangen jeg skled ned i bassenget på skolen hjemme.Helt av meg selv, hadde jeg teknikken inne.
Og spør om jeg er sjøsterk! På tur i en fiskebåt, over Folla ,i sterk storm, kan jeg huske at det bare var min far og jeg som ikke spydde. 
Men det er lenge sia nå.

     Senere i livet har jeg forsøkt å teste om jeg er så sterk i uvær som jeg tror.
Mangfoldige reiser med danskebåten,eller med Prinsesse Ragnhild til Newcastle, har ikke
gitt meg svar. Hver gang jeg har vært med på overfarten, så har havet ligget blikkstille.
     Nå gjør vi et nytt forsøk.Med hurtigruta "Finnmarken"skal jeg og Bromlemann reise fra Kirkenes til Bergen siste uken i november. Går det bra monn tro? eller får hovmodet mitt seg et riktig slag for bauen. 

     Only time will tell.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hø?
Jeg trodde det var nå i oktober dere skulle på tur og feire 40 års opp- og nedtur. Det ser ikke ut til at JEG får testet om jeg tåler sjø, seismikkfartøyet ligger fortsatt i havn. Grunnet vind.

Anonym sa...

Bedre vannseng enn "Finnmarken" finnes uansett neppe. Fnis.

Madame Mim sa...

Er det oktober? Ja det var det visst
men aligavel, det er meldt storm hele uka....

Anonym sa...

Dere står an vel av, skal du se. Jeg har mer tro på deg enn din kaptein og ledestjerne. For å si det sånn.

Madame Mim sa...

Tror ikke at jeg er den tilliten verdig.
Han er tross alt oberstgeneral i hæren,
Så det så!

Frk. Frekkesen sa...

God tur!

Anonym sa...

Venter spent på rapport fra cruiset.