mandag 24. august 2009

Oghvaharhendtiferienoversikt...

Så er det slutt på sommeren for denne gangen.
Klokken 8.10 presis passerte skolebussen i dag tidlig. Godt at det begynner å bli orden på ting.
Og hva har hendt av betydning, i sommer? Det aller største er at Bromlemann og jeg har blitt farmor og farfar til tvillinger. To herlige unger som lager gryntelyder som en kan høre inne i hodet lenge etter at en er kommet hjem. Nei, jeg har ikke begynt å høre stemmer, så ille er det ikke med meg enda, heldigvis. Det er lenge siden vi ble mormor og morfar. Kostas er allerede blitt skolegutt. Prinsesse vil ikke og Ingalille har startet i ny barnehage i ny hjemkommune .
Hele familien på fem har flyttet inn i nytt hus. Heldiggriser!
I Okka by bor barnebarn nr. fire, lille Fillifjonka, snart et år. Med mor og far og med farmor og farfar i nabolaget. Vi har jammen min santen mye å være takknemlige for.
De minste guttene jobber og jobber både helg og ukedager. Det er sikkert verre ting de kunne ha funnet på. Og hva har vi bedrevet i ferien? Vi har badet og hatt gjester i båthuset. Vi har vært på hytta to ganger med venner. Ellers har vi feriert på Voss og jubilert på Ås. Helgen som kommer er det 200 års jubileum i Det Kongelige selskap for Norges vel, men Bromlemann som nettopp kom hjem fra Alta har bestemt at det har han ikke tid til. Så er det sauesamling og valg. Det er Frukt og laksefestival og mere til, så vi trapper forsiktig ned.
Lullilulli har sovnet inn for godt, mett av dage, og Byasskatten har reist hjem etter tre mnd. på landet. Snart er alt som før. Snart er det nye spennende blogger å lese, fra Paaskeharen , Bergliot og Frk.Frekkesen. Jeg kan nesten ikke vente!

5 kommentarer:

Fru Døscher sa...

Jasså gitt. Så det er her Frøken Frekkesen kommer fra. Ja, da skjønner jeg alt så meget bedre! Jeg vil også ha en blogge-mor.

Madame Mim sa...

Det var kjekt å høre. Men, når sant skal sies så tror jeg Frøken Frekkesen "e liga holden" . Det er kanskje ikke morsomt å ha ei forveten mor som ivrig kaster seg over bloggene etter hvert som de kommer...Forresten, det skulle vært kjekt å lese bloggen til mamma Døscher!

Frk. Frekkesen sa...

Bollemor - jeg har ingen hemligheter - alle kan få vite alt om meg. Herren glemte å utruste meg med eget filter da han sendte meg ned til dere. (Evt la meg i den kurven i sivet)

Bergljot sa...

Nei nei nei. Du ble funnet i skogen, Frekkesen, ikke i sivet! Det trodde jeg du visste.

Madame Mim sa...

Stakkars Frekkesen. Skal du aldri få glemme din traumatiske nedkomst. Tror jeg må ta meg tid til et alvorsord med Bergliot, hun kan virke litt vondskapsfull, ...eller ikke.