søndag 31. mars 2013

Løgnasmønster

Jeg er så tillitsfull. Jeg tror ingen vil meg vondt. Ikke engang dem som lager strikkeoppskrifter. Nå må jeg kanskje revurdere. Sist jeg besøkte Bergliot gikk vi innom en håndarbeidsforrettning. Da var hun lei av å høre meg gnåle om at jeg absolutt skulle ha strikket noe til det nye barnebarnet som er på veg. I motsettning til meg ,som er lite impulsiv , så er Bergliot en handlekraftig dame, og før jeg visste ordet av det tumlet jeg ut døren med en pose som inneholdt babygarn i alle pasteller, nye strikkepinner, enda jeg har så mange liggende hjemme at jeg kan åpne egen butikk, og et hefte med oppskrifter. Etter råd fra min eldste datter så falt valget på en søt liten kjole med lue, jakke og tights til. Enkelt sa Bergliot. Nå er det bare luen igjen. Jeg har målt og spekulert på hva jeg har missforstått, men buksen synes alt for stor. Jakken må da være for liten, og kjolen som heter tunika ser trang ut oppe og er mye for sid. Oppe i Gjesdal sitter vel en designer og ler seg ihjel. Men pass deg , navnet ditt står på trykk , og kanskje, en dag kommer jeg å tar deg.

1 kommentar:

Bergljot sa...

Det blir så bra at! Det ligger ikke så godt an med hekleteppet, for å si det sånn...