søndag 10. januar 2010

Verdens beste bestemor. Ja vel?


Jeg elsker barnebarna våre. Ser dem så alt for skjelden. De bor ikke så veldig langt vekke, men det er ikke bare å stikke innom når lengselen blir for stor.
Alle seks har gode og omsorgsfulle foreldre med god økonomi ,så de mangler ingen ting.
Besteforeldre vil gjerne ha med seg "noe" når de kommer på besøk, noe de trenger.
Det er ikke så lett å finne. De har alt , både av klær og leker.
Foreldrene viser ansvar. De er restriktive med søtsakene. Der finner vi en nisje vi kan fylle . Stor glede oppstår i heimen når mormor og morfar kommer og har godsaker i veska. Mor er striks. De får litt, men resten blir lagt på et trygt sted, uten at de håpefulle protesterer. Det skal gjemmes til lørdag.
Jeg tror at mamma'n koser seg med sjokolader og bon bon når ungene har sovnet, og slik nyter vi alle godt av ordningen.
Besteforeldrene har dette privilegiet, å skjemme bort barnebarna sine.La det aldri stilles spørsmål om den saken. Pronto.

4 kommentarer:

Bergljot sa...

Hvem har sladret?

Frk. Frekkesen sa...

Er det ikke et like stort privilegium å skjemme ut småbarnsmødrene?? Jeg syns det. Ta gjerne med deg et par-tre kilo sjokolade på lørdag;)

Bergljot sa...

Frøken Frekkesen er klok for alderen. Jeg vil også!

Bergljot sa...

Hei, det ligger en utfordring til deg på bloggen min...