søndag 29. august 2010

5 års garanti ...oppdatering.

For dere , som har vist meg medynk ,varme og sympati i denne vanskelige tiden da oppvaskemaskinen har vert ute av fungsjon.

Torsdag ringte sjefen på forettningen. Han var ydmyk og hadde masse forståelse for min u-utholdelige situasjon.
Jeg var høyrøstet og urimelig, som det hør seg i slike tilfeller. Jeg slengte ut påstander og viftet med 21-dagers retten.

Kunne jeg ikke være så snill å ta imot reparatøren som kommer i morgen? Dersom- hvis- såfremt- ifall maskinen ikke var i orden etter dette besøket ja da skulle det vanke ny maskin. Heeeelt sikkert.

Jo o. Så fikk han bare komme da.

Tidlig fredag morgen ringte han igjen. Jeg måtte sjekke om vannkranen var oppe !!!!

Ja vel? Jeg ga fullt trykk, og,- tror dere ikke den forbaskede maskinen ga fra seg et stønn og begynte vaskeprosessen?
Flause - flause - flause. Dette var for dumt! Jeg er en kløpper i å be om unnskyldning for ufin framtreden, og i hodet var unnaluringsmanøvertalen allerede klar.

Men av og til er løkka bedre enn forstanden. 20 minutter før full vaskeprosess og med blinkende røde varsellamper stoppet trollet igjen. Repparatør nr. fire skrudde den fra hverandre, og kunne fortelle at pumpa var overopphetet og tok ikke inn vann. Han skulle bestille ny del og komme tilbake om en uke..........

Da sa jeg ifra. Rolig og med stø stemme! "Nei, jeg skal ha ny maskin"
Svaret jeg fikk var foruroligende. "Ja tror du du greier det så".....

Så nå står det bare igjen å vente og se!

2 kommentarer:

Shy sa...

Du og du, for ein historie! :)Håpar det ordnar seg no.

Bustenellik sa...

Nå måtte jeg le litt, men godt det slo tilbake til dem allikevel da : ) FOrtsatt lykke til!