tirsdag 24. august 2010

Ferieminner 2010


Så er en kort og hektisk sommerferie over, og madammen er tilbake på nett.

I år hadde jeg satt meg mål for alt jeg ville få gjort på en uke.

1. Jeg ville ta min tante med meg på kirkegården, slik at hun fikk besøke sin manns grav. Min tante er sterkt bevegelses-
hemmet og har ikke hatt mulighet til å komme seg dit på 12 år.

2. Jeg ville gå på Krona og se sola gå ned i havet som en rød ildkule, for så å komme opp igjen etter en stund. Klart at jeg vet
at det var alt for sent på året,til å få med seg soloppgangen, men aligavel...

3. Så skulle jeg oppsøke to kusiner som jeg ikke har hatt kontakt med siden vi alle var pur unge.

4. Jeg ville møte min barndoms aller beste venninde, og vi skulle bli som barn igjen. Vi skulle le og gråte og oppfriske
gamle minner. Vi skulle fortelle hverandre små hemmeligheter og drikke minst en flaske rødvin hver.

5. Og sist men ikke minst - jeg skulle besøke mine foreldres gravsted. Jeg ville stå på kne og la jorda renne mellom fingrene
mine, lenge. Så ville jeg plante lyng, som et tegn på at snart er det høst.

Alt fikk jeg gjennomført. Trøndelag tok imot oss med åpne armer og deilig vær. Klart at alle klaget på den dårlige sommeren de hadde hatt, men i dagbladet sto det å lese at Midt Norge hadde hatt det beste været denne sommeren.

Så da så !

2 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Flott plan og enda bedre at du gjennomførte alt. I min bardom var sommeren i Trøndelag alltid solrik...

Shy sa...

Så flott at du har fått gjort alt dette. Mange betydningsfulle og gode gjerningar både for deg og andre.
Kjekt at du er tilbake her i denne bloggetilværelsen ;)