onsdag 25. august 2010

Med 5 års garanti? Phø!


Oppvaskmaskina mi har gått til streik. Den er helt ny (to år er nytt hos oss.) Vi henvendte oss i butikken der den var kjøpt og fikk et mobilnummer vi skulle ringe. Dette var tidlig i juni. Omsider, etter mange forsøk, fikk vi kontakr med en reparatør. Han fikk nr. og navn på maskinen . Han beklaget så mye ,men de kunne ikke sende noen før om 14 dager.

Jo jo,- to uker kunne vi jo saktens vente.( Når en bor slik ute i huttaheiti får en finne seg i litt venting)

Da tiden var inne kom det en servisemann. Han rotet og skruvde, og omsider sa han at han trodde han visste hva som var galt.
Han skulle komme tilbake om en uke med den delen som var deffekt, men det ble ikke han som kom altså, for han skulle på ferie.

Lettere irritert godtok jeg dette. for hvor skal du vel hen?

Som det var lovet sto en ny mann på døra fredagen etter. Han hadde med seg ny del, men akk og ve. Da maskinen skulle testes var den fortsatt i streik. Rød i toppen begynte den unge mannen å lete etter flere feil. Å tenk,- der var det enda en del som ikke virket. Han beklaget at den delen hadde han ikke,men det skulle komme en ny mann neste uke. -Ja for selv skulle han på ferie.

Det gikk en uke og det gikk to. Da var tolmodigheten slutt! Jeg fikk fyrt opp Bromlemann, og han var ikke nådig da han tok fatt i den stakkaren i andre enden av tråden. Han beklaget men de visste ikke at maskinen vår ikke var i orden. Siden det var ferie så hadde de ingen å sende inn før tirsdag om en uke. ; Det passer ikke, for da reiser vi på ferie sa gemalen med streng mine.Mannen i telefonen holdt på sitt, og enden på visa ble at vi avtalte å legge ut nøkkel slik at Reodor den tredje kunne gjøre jobben ferdig.

Stoooor var skuffelsen og frustrasjonen da jeg vel hjemme fra ferie , skulle sette på en full oppvaskmaskin. Den sto å burte som før.

Denne gangen trengte jeg ikke å bruke tennveske! Bromlemann tok fyr helt av seg selv og ringte forrettningen. Vi har da litt peiling på kjøpsloven og vet at om feil ikke kan fikses etter tre forsøk, så har en rett på ny maskin.

Så kom det en ny oppringing fra verkstedet ; Det var bare oppført to besøk av elektriker hos oss , den tredje skulle de ikke ha noe for, så derfor hadde vi ikke rett på ny maskin, men de kunne sende en mann fredag om 14 dager.

Og slik står saken, Oppvaskbørsten er snart helt utslitt,- mon tro om jeg kan få en ny på garantien?

4 kommentarer:

Bergljot sa...

Du tuller? Jeg synes du skal oppsøke dem i butikken og lese dem en lekse. Og så har du jo en sønn som kjenner noen i HA, vettu.

Shy sa...

Fy f..! Er det mulig?
Tenkte først; at er ikkje dette typisk! Men so gale so ditta kan no ikkje vere typisk?
- Og så måtte eg humre og le litt, her i sofakroken på ein frionsdag. Du fortel det so morsomt at eg ser det heile føre meg :))

Fargeheimen sa...

Eh...........dette må jo være heilt feil.
Repratøren/butikken har berre 21 dagar på seg å fixe maskina di.
Sånn var no reglane frem til april i år når eg jobba med dette.
Eg ville ha ringt til merkevareforhandleren og spurt dei om dei sytest dette var ok.
Og det er faktisk butikken som skal sjekke at dette vert overholdt.
Eg har fått bytta maskiner til kunder der servicetiden tar over 21 dager.

Så få mannen din til å kontakte butikken ein gong til du og be dei sjekke ut dette.

Bustenellik sa...

Det skal jo noteres at dere har hatt besøk enten det kostet noe eller ikke? Dette er jo helt uakseptabelt! Syns du er snill som ikke henger dem ut i bloggen med fullt navn, hehe. Etter å ha slitt med Get noen uker, har du min absolutt största möjliga medfølelse! Er det mulig!? Lykke til!