torsdag 21. oktober 2010

Snowflakes.....


I dag kom den første snøen. De to morromennene i rogalandslokalen fortalte om såpeglatt føre i " bøyn", mens vi ,
Bromlemann og jeg, så ut på en skyfri asurblå himmel mens vi inntok frokosten med stort velbehag.

Bromlemann blåste i barten. Mang en gang har han jamret seg over kvaliteten på "lokalen", men nå gikk det over alle støvleskaft.

Men selv patriarker tar feil. Småfuglene forsto at noe var i gjerde. De pikket utolmodig på ruta og gjorde meg oppmerksom på at litt solsikkefrø ville vert godt nå når det ble så kaldt..

Siden jeg har vert husmorvikar hos Bergliot noen dager,( og det er ikke en jobb for hvem som helst, da hun er en veeeeeeldig utolmodig pasient,) - er både småfugler og villkatter blitt overlatt til seg selv.

Jeg hadde visst glemt hvor kald og våt og ekkel den aller første snøen kan være - Men,

Jeg tror kjøttmeisa kvitret takk- takk da jeg hutret meg inn.

2 kommentarer:

Shy sa...

Hey! Du kom tilbake her, samtidig som snøen kom! Kjekt å ha deg tilbake, kan ikkje seie det samme om snøen....

Madame Mim sa...

Så kjekt du har sett at jeg har hatt pause.
Nå er det bare armene igjen på den siste genseren, så jeg trenger ikke nekte meg gleden av delta i den kjekke bloggverden som dere unge damer utfolder dere i på nett. Marius'ene blir ferdig i god tid før Jul.