tirsdag 18. oktober 2011

Bedre lykke neste gang


Siden jeg ikke er noe utpreget hagemenneske er jeg avhengig av at BlomsterFinn forteller meg når de forskjellige nødvendige operasjoner ute må gjøres. Som utplanting av løk for eksempel.
I år hastet jeg avgårde for å gjøre mine innkjøp første gangen han var på lufta. Jeg ventet meg annerkjennende blikk fra butikkens ansatte (her er en som kan sine saker) men stor var skuffelsen da damen sa : vi har ikke fått inn løk enda. Så så hun litt overbærende på meg og fortsatte: Det er nå litt tidlig enda.......

Hørte du det BlomsterFinn? Din kompetanse blir satt i tvil av en liten landsens ekspeditrise!

Så glemte jeg hele løken. Jeg glemte den helt til i går. Da var han frampå igjen BlomsterFinn. : Har du ikke fått løken i jorda enda så er dette siste sjangsen. I dag tidlig dro jeg de femten kilometrene til blomsterhandleren og skulle skaffe det jeg trengte.
Stor var skuffelsen da det viste seg å være utsolgt. Ja ikke helt, jeg fikk med meg restpartiet av perleblomster og krokkus.

Ja, ja. Så slapp jeg valgets kvaler. Bedre lykke neste gang.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg synes huske at mine forsøk på plantehold døde sammen med en St.Paulia rundt tusenårsskiftet.

Men plastplantene mine holder seg fint da... :)

Mette S. sa...

Oj, der sa du noe...får prøve å huske løkkjøp i morgen...selv om de som regel kommer igjen bare første året og kanskje noen året etter. Håper benet er bedre og ha en fortreffelig høst!
Mette C.

Madame Mim sa...

Jeg har fri tilgang på både saue- og hestemøkk, så jeg tror de vil bli fine og frodige. Nå er det bare å be så inderlig om om litt opphold mellom skurene! Det er ikke bare å kjøpe, deskal i jorda og.