tirsdag 16. september 2008

Strengere straffer- ned med kriminaliteten!

 Er jeg min brors vokter? 
Det norske rettssystemet sier at  en tiltalt skal dømmes av likemenn.
De lærde strides. vekk med meddommerne. La rettsvesenet ordne opp selv.Det er de som kan jussen.Den som er så "heldig" å få tjene som meddommer får satt holdningene sine under lupen.
Alle er ikke vokst opp under samme kår. Når en sliten stoffmissbruker  forteller om en barndom der foreldrene flyttet ut da han er eleve år og etter det skal han greie seg selv. Det blir slutt på skolegangen og ingen kommer å undersøker hvor han er blitt av. Hvor var barnevernet tenker du. Saksøk kommunen. Men for ham som sitter forran meg i rettssalen er det for sent. Han har gitt opp.Det finnes ikke krefter igjen. Han bare venter på dommen.
En bølge av takknemlighet strømmer gjennom meg , takk Gud forde du har holdt hendene dine over mine barn, så de ikke har ramlet utenfor.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ikke bland gud oppi dette. Han har stelt istand nok ugagn.

paaskeharen sa...

..men det er godt at det er noen som sitter og skal dømme stakkarene som SER dem.

Madame Mim sa...

Takk skal du ha. Snille påskehare.