onsdag 24. juni 2009

Things will always change!

Eller på godt norsk  ; alt forandrer seg. Forandring skal være til det bedre, men har en tendens til å gå fra den ene grøfta til den andre.    I dag vil jeg ta for meg den gammeldagse servisen, eller mangelen på sådan. For lenge lenge siden da jeg var mindre enn jeg er nå, var det å gå inn i en manefakturforettning (klesbutikk) ikke så greit. Om ekspeditrisen så deg så ble du  veid og vurdert helt åpenlyst. Men som oftest så hun deg ikke , og da måtte du kremte lenge før hun verdiget deg et blikk. Så du litt pjusk ut, da ble du henvist til det stativet de  billigste og minst moderne  klesplaggene hang. Sto hun derimot i telefonen, ja da var det best å  legge kleshandelen til en annen dag.... 
Nå er det ikke slik lenger. Det er helt ok og  la det dårlige humøret gå ut over de butikkansatte, klage på utvalg og pris, og levere tilbake klær med ord som: " da jeg kom hjem ,da så jeg at det var noe galt med foret, så jeg vil ha pengene tilbake". Om alle kan se med et halvt  øye at kåpen er blitt godt brukt i mellomtiden.  Men hva gjør man ikke for sine kunder.
Det er god  kapitalisme i praksis. Det er pengene som rår. Ingen vil ha den gamle tiden tilbake, men jeg vet ikke om den nye er så mye bedre.

Ingen kommentarer: