søndag 5. juli 2009

Omsorg i himen..

I dag er det søndag. Fra å være et utpreget B - menneske er jeg senere i livet blitt forvandlet til et A, og det, uten å gjøre noe for det.I dag våknet jeg kl. 9.00.
Du skal holde hviledagen hellig. Den tanken fløy gjennom hodet mitt da jeg hørte traktoren starte. Tro om han undersøkte om jeg var i koma før han tok på seg kjeledressen? Eller i værste fall, om jeg var død? . Jeg tok mobilen og ringte. Jeg vet ingen som er så glad i telefonen sin som Bromlemann. Ingen respons. Jeg kikket bak gardinet, Jeg kunne se ham på låvebrua, der han putlet med noe,jeg vet ikke hva. Jeg lot det ringe. Han måtte da ,for i svarte ,kjenne at det bibret i lomma, men nei. Kanskje han ikke kan kjenne det kribler, eller kanskje det er forde kjeledressen er blitt for stor etter alle kiloene som ble borte i lamminga. Alternativet er jo helt utenkelig. At han ikke VIL snakke med meg......Eller



3 kommentarer:

Frk. Frekkesen sa...

Så ironisk at man endelig blir a-menneske når barna blir voksne og man kan nyte pensjonisttilværelsen. Eller kanskje det er for at man skal ha ork til å stå opp med små deilige barnebarn, med ører som står rett ut, og våkner klokka halv seks? Klokka 09 kvalifiserer vel strengt tatt ikke til amenneske, forresten?

Bergljot sa...

Enig med Frekkesen. 9 sorterer under B.

Madame Mim sa...

Jeg trodde det var underforstått, at når jeg våknet kl.9.00 så hadde jeg forsovet meg grundig!