mandag 3. august 2009

Alibi.

Bromlemann er en tusan på ferieplanlegging. Det betyr,; å få mest mulig ut av ingen kroner, og samtidig gjøre noe som er nyttig for ham selv.Vi har nettopp kommet hjem fra en firedagers fagtur til Voss. Jeg som lider av en snev sosial angst må forholde meg til yrkesbrødre og ikke for å snakke om, ,yrkessøstre som konverserer lett og ledig om viktige og uviktige saker. Å - SÅ - så nyskjerrige som de er....Det begynner omtrent som så ; jobba du i helsevesenet? nei. Å. Jobba du i skulen da ? Nei. Men du jobba i kommunen? Nei. Neste spørsmål ; Jobba du? Hadde de ikke visst hvem Bromlemann er, så ville jeg svart; Jeg går på sosialen. Men siden Bromlemann er litt av en kjendis i disse kretsene så er det uaktuellt. Det fungerer bedre når jeg tar styringen . Siden det alltid er et minefelt å snakke om familien, så gjør jeg det. Da har jeg overtaket. Da legger jeg ut om barn og barnebarn. Jeg skryter uhemmet av sjøeiendom og hytte, av rockemusikere og overingeniører og sønner på over to meter som jobber i reddningstjenesten, og for å mykne det litt, om barnevern som jeg har god greie på, siden en datter har vært sjef i uteseksjonen i Stavanger, og som om ikke det er nok... minstemann går på universitetet. Etter det spør de ikke mer. Og enda har jeg ikke nevnt at jeg har en svigerdatter som har sunget i Grand prix, og at hun skal ha tvillinger.... Bromlemann er en reser på loggistikk. Siden han skal på tjenestereise med jobben til hjemstedet mitt, ja så kunne han ta noen ekstra dager ...så kunne jeg være med. Snakker om å slå to fluer i et smekk. Ved å spare der det er mulig kan vi ha gravemaskin / med mann, til den nette sum av 5000 kroner dagen, og noe skal jo feriepengene brukes til... Var det noen som nevnte alibi?

1 kommentar:

Frk. Frekkesen sa...

Jeg liker bedre at du skryter av meg (noe uberettiget, men likevel) enn at du sier at jeg går på sosialen, slik du gjorde da du var på skolegjenforening for noen år siden.