onsdag 14. juli 2010

Gledelig?


Mellom gla'meldinger og agurkstoff dukker det opp nyheter av det mere alvorlige slaget.
På vår lokalradio pressenterer de i dag en sak som har rullet og gått hele morgenen.

En repressentant for barnevernet gjør rede for de vanskelige forholdene som mange barn lever under nå i sommerferien .
Bekymringsmeldinger kommer fra politi og skole, og naboer som klager over husbråk. Det er mange flere tilfeller i år enn i fjor.

Det GLEDELIGE er at nå har barnehagene og' blitt flinkere til å melde fra . Klart at jeg forstår hva han mener. Det har vært vanskelig å få barnehagepersonell til å melde fra om barn som ikke blir godt nok ivaretatt. Dette gir barnevernet mulighet til å gripe inn mye tidligere. Men å bruke ordet gledelig i en sånn sammenheng er helt absurd .

Uff. Nå ble jeg visst sur kjærring igjen....Det må være været..

3 kommentarer:

Shy sa...

Hei på du!
Skjønner kva du meiner. Eg jobbar i barnehage, - og det er IKKJE gledeleg å melde saker til barnevernet....
Sidan du er blitt sur kjerring ;), så ligg det ei utfordring til deg på bloggen min, under innlegg "positive meg" ;)
Eg veit ikkje om du har fått den før...?

Bustenellik sa...

Jeg er enig i at gledelig blir litt feil ord. Kanskje ordet positivt hadde vært litt bedre i denne sammenhengen? Det er så mye fælt her i verden! Hvorfor, hvorfor, hvorfor? Barn skal ha det godt!

Anonym sa...

Trenger ikke være sur kjerring for ikke å se noe gledelig i å måtte melde fra om nnoe som helst til barnevernet. Hadde et "sur kjerring" innlegg selv om naive mødre som legger ut bilder av avkledde barn på bloggene sine, men det virker som om det gikk de fleste hus forbi, som det heter. Fortsett å være "sur kjerring" - verden trenger flere sånne!

Deilig sommer!