fredag 16. juli 2010

Madammen gjør rent-;som en "hvit tornado"


Eglingten, som Frk Frekkesen sa da hun var lita, - Egentlig skulle jeg blogge om 6 positive ting om meg selv i dag, men det får vente til jeg kommer så nogen lunde til sans og forsamling. Likevel vil jeg benytte anledningen til å takke deg Shy Bitch forde du tror at det er så mye positivt å hente hos meg!

Her på Paradisøya hvor jeg bor har vi opp til flere hus hver. Siden de står så nær hverandre så er det umulig å kalle det ene et sommerhus . Jeg kan liksom ikke pakke pysjen i en plastpose for så å trippe ned bakken og sove i nabohuset.
Løsningen sier seg selv, det blir å leie ut. Det følger skriftlig kontrakt med som leietaker får til signering. Der står det blandt annet at de skal gjøre rent etter seg når de flytter ut.

Men akk og ve ! De er så dårlige til å lese. Eller er lista for hygiene lagt såååååå lavt? Det kan naturligvis også ha en annen forklaring. De gir BLANKE BLAFFEN. Det samme skjer hver gang.

Madammen holder et laaangt og saftig kosseri for Bromlemannen sin. Han tier klokelig og venter til utbruddet er over. Han har hørt leksa før. Så finner hun fram bøtte og kluter ,klorin og grønnsåpe og går,- eller stapper med sinte sktitt ut av heimen.

Å vaske etter seg selv er ikke så lystelig, men å ta andres dritt , det er f..n meg det .jæ....ste som finnes.
Huset er et stoooort Fyfylkehus, med fem soverom store kott og mange skap. Vi pusser opp og prøver å holde en så nogenlunde standard , men bygningen er over 150 år så det kreves kontinuerlig innsats.

Så - de siste dagene har jeg skrubbet og vasket, støvsuget tusenvis av" daue flåger", ålt meg meg rundt i trange kott og "slopset" med klorin, pusset vinduer med små ruter og ført er språk som ikke høver seg en Lady.

Nå er jeg ferdig, Halleluja. Men det tar nok en tid før jeg er mitt gode gamle jeg igjen - med 6 positive sider?

5 kommentarer:

Shy sa...

Skjønner deg godt!
Dersom eg kjem og leiger med deg ein gong , skal eg vaske skikkeleg etter meg. Det prøver eg forresten å gjere kvar gong vi leiger hus/hytte. Eg ønskjer å forlate ting slik eg ønskjer å finne dei. Ser fram til 6 positive sider med deg. Det skulle visst vere med eit bilde også på den utfordringen ;)

Madame Mim sa...

Hei Shy Bitch!
Du skal gjerne få leie hus av meg.
Jeg "liker og leser " bloggen din, og vil så gjerne kommentere, men når jeg besøker siden den så fyker den avgårde og ikke F om jeg får stoppet den der leg vil. Om jeg får til å legge til en kommentar, så er det skjære flaksen. Skal det følge med bolde og-?

Madame Mim sa...

Uff! Jeg mener .... det skal være jeg istedet for leg, og bilde istedet for bolde og....

Shy sa...

Hei igjen! Hmm!! Veit ikkje kva som gjer at du ikkje får kommentere. Det var ei til som sa det. Eg er no litt grøn på detta. Irriterande!! Veit Bergljot??
Ja det skulle vel vere med bilde, men ikkje stress med det....

Har faktisk ikkje vore på Stavanger/Stord kanten....så eg kjem ein gong. Men det vert nok ikkje i år!

Shy sa...

Hei ein gong til!
Eg var inne og endra litt på innstillingar på kommentarer. Men veit ikkje om det er til hjelp! Du kan no prøve :)
Kanskje det har med nettlesere å gjere?? Eg bruker internett explorer.