mandag 26. juli 2010

Sånn går no dagan...


Stakkars Bromlemann. Etter flere uker med "stuttorv" i en ensom kamp mot tistlene, som har forsøkt å overta herredømme på farmen , i dag fikk han litt variasjon i arbeidet. I en hel uke framover skal det hentes stein.
Jeg har tilbudt meg å hjelpe, men heldigvis sa han "steinhenting er ingen jobb for fine fruer" , og piskade tror jeg han mente det.

Fra fredag kveld til søndag koste vi oss ved sjøen. Spiste reker og krabbe med øl og hvitvin ,og sov på naustlemmen.
Det eneste minuset var at store brennmaneter ødela badegleden. "De har ferie de også" sa Bromlemann, som er formann i vannskrekklubbenog ikke skammer seg over det.

Snart reiser vi på den årlige turen til Trøndelag, om det har sluttet å regne....

2 kommentarer:

Bergljot sa...

Stakkars far. Håper du er snill og byr på deg selv nå når han slaver i åkeren. Brennmaneter er gørrekle. Selv har jeg ikke vært i sjøen i sommer grunnet, eh, kaldt vann, og når jeg ser det bildet på innlegget tror jeg pigede at jeg skal holde meg på land resten av sesongen også.

Shy sa...

Alltid noko ekkelt som skal ødelegge sommargleder;maneter og flått for eksempel..
God tur til Trøndelag!