mandag 9. august 2010

Gult kort Hummelvold!


Jeg satt så bedagelig og slumret i yndlingsstolen min her en kveld i sommer.

På fjernsynet durte sommeråpent med Hilde Hummelvold. Jeg husker at jeg tenkte ; dette er du ikke så go' til. Hun var myyye bedre dama som jeg ikke husker navnet på, hun med trønderdialekten.

Det var som om hun kunne lese tankene mine Humlå. Et kort øyeblikk kunne jeg nesten banne på at jeg så spissen av ei hoggtann da hun dro leppene til side.

Beviset kom før jeg hadde tenkt tanken ferdig. Da sier hun med et ondskapsfullt flir..."Hva kan det ha seg at alle HATAR furu"?
Hallo!! Hvor har hun det fra? Jeg foreksempelsvis, jeg hater ikke furu, jeg elsker det. Ja, i alle fall før. Jeg har en hel stue kledd i rundtømmerpanel, jeg har furutak og furukjøkken og jeg har hytte med furukledning. Jeg kjenner hjertemuskelen klemme seg sammen i avmakt og sinne.

Men det blir verre. Som sannhetsvitner har hun hanket inn noen "gamle høner" (på min alder).
Illojalt - kakler de om alle furumøblene de har hivd ut av huset, for å få plass til mere tidsriktige saker. ; Fyt for de pig, som svogeren min sier. Judasser sier nå jeg.

Så sitter jeg her da, ved furudatabordet mitt og slikker sårene mine. Aldri i livet om noen interiørpredikanter skal få taket på
meg. Snart er "stilen" til madammen in igjen. Det er bare å vente.

1 kommentar:

Shy sa...

Hehe! Nei, ikkje la dei få overtaket på deg.
Eg har også tenkt tanken at Hilde ikkje er så god i sommaråpent!
Ho var bedre i eit anna program, som eg ikkje hugser navnet på...;)