søndag 17. mars 2013

Bare et egg...

Jeg har ikke tenkt å utbrodere sykdomsbildet mitt på blogg, men etter opperasjoner og kurer er jeg erklært frisk. Av flere bivirkninger så har jeg utviklet noe de kaller hormonell diabetes. Fikk forklart at den er resultat av en medisiner som ble brukt. I noen tilfeller går visst denne typen tilbake av seg selv, men jeg forventer det ikke. Egentlig så er jeg ingen søtnos,men etter fire måneder med sulteforing må jeg erkjenne at det skulle smakt med en neve seigmenn, eller to kakestykker til kaffekosen. Har saumfart kokebøker og matprat .no, avisinnlegg og ukeblader for å finne oppskrifter med stevia, men resultatet har vært magert. Sist jeg var i storbyen stakk jeg innom en helsekost- butikk. I vesken hadde jeg en "lepp" som det heter på disse kanter , der sto både johannesbrødkjernemel og mandelmel. Hvilken fungsjon de har er jeg ikke sikker på men de var såååå sunne og naturlige. Jeg kjpøte alt som skulle til for å bake kaken som sto beskrevet på steviapakken. Måtte ha noen sjokolader uten sukker også. Da jeg var ferdig dekket varene så vidt bunnen på den økologiske papirposen jeg fikk tildelt. Jeg betalte. Uten en mine bladde jeg opp. Jeg hadde god hjelp av amatørteaterkunnskapene mine, og kommentarer som" vekt i gull" eller" blå resept", ble kvalt før de kunne hoppe av tungen. Bergliot var med, og hun blir så flau når jeg klager på prisen. Etter å ha brukt hele dagen i går til å strikke til det nye barnebarnet som kommer i juni, samtidig som jeg prøvde å fortrenge den dårlige samvittigheten fordi det ikke ble noen trening , det blåste så... ,så startet jeg dagen i dag med gode forsetter. Sjokoladekaken skulle bakes. Med nypussede briller startet jeg med å måle opp mange rare inngredienser. Jeg skulle ha tre egg i eggedosisen....

Ingen kommentarer: