onsdag 1. september 2010

Du kan ingen ting ta med deg dit du går!


I morgen skal jeg til tannlegen.
Når en har blitt så " moden " som meg, så er det ikke mange nye hull som dannes, det er mere vedlikehold.

Siden perleraden ikke er like blennende hvit som før så har jeg fått støpt en blekeskinne, med innstruksjon for bruk.

En liiiten dæsj blekemiddel for hver tann. Dytte på plass . gjenta prosessen en halv time morgen og kveld, i tolv dager.

Første dagen gikk greit. Andre dagen fikk jeg litt ising, men tredje dagen fikk jeg vondt i hodet.

Hellig overbevist om at det kanskje bare var et snev av influensa, hoppet jeg over en dag for så å prøve igjen!

Skrekk og gru. Jeg fikk vondt i hele kraniet. Nesebenet verket og tennene iste så jeg måtte holde munnen lukket.

Kanskje har blekestoffet smøget seg ned langs tannhalsen og ned i rota, for så å gå til angtep på hele benstrukturen?

Jeg har verdens flinkeste tannlege. Jeg ville ikke byttet ham for noen. Ikke forde han er flott å se på....eller - forde han synger på jobben, eller kanskje for at han setter bedøvelsen uten at jeg kjenner det, eller at han har slik en suggererende stemme.

I morgen skal han forskjønne smilet mitt. Hvem bryr seg vel om hva det koster?

Du får ingen ting ta med deg dit du går synger Cornelius.

Jo Ho. For det får jeg det så ! Tennene følger med.

4 kommentarer:

Shy sa...

Haha! Det er sannt, tennene får ein ta med seg, og tannbehandling er ikkje akkurat det billigaste å vedlikehalde.
Har vore inne på tanken med bleiking eg også, men avtalen med tannlegen var at eg heller skulle gå to gongar i året å få polert tennene med han. Men trur du eg har gjort det? Nope!
Synd du fekk plager av bleikebehandlinga

Abrakadabras. sa...

Hei, kom tilfeldigvis over bloggen din og leste et stykke nedover i den. Jeg ble kjempeglad da jeg leste innlegget ditt om det som også kalles "furuhelvete". Jeg har det som deg, furupanel i stua og mange furumøbler. Dette lever jeg godt med uten å skamme meg, og det til tross for at vi med furumøbler nærmest blir trakasert. Jeg har sett enkelte, i "furupanikk" klaske hvit vannbasert maling på alt mulig, til og med antikke saker. HUffameg sier jeg ;o)
Vennnlig hilsen Jorunn

Elisabeth, innerst i veien sa...

En tannlege som gir bedøvelse uten at du kjenner det!? Den tannblekinga virka ikke god, da, og det ene veier vel ikke opp for det andre..

Madame Mim sa...

Helt sant det Elisabeth! Vi måtte gi opp blekingen, men han pusset og skiftet fylling og bedøvte.
Maaaange sprøytet. Jeg ble godt bedøvet og det var helt smertefritt! Han er en orn'tlig knupp.
Og Abrakadabras...Fram for furu!