torsdag 9. september 2010

Når nettene blir lange -


Jeg har vært husmorvikar hos Bergliot. Jeg har fått tegninger av apekatter og små perlekunstverk. Jeg har vært på fotballtrening og sett åtteåringen drible som selveste Maradona, og jeg har fått myke klemmer og forsikringer om at jeg er den beste mormoren i verden.

Under slike forhold gror bestemorsbevistheten, og jeg blir fylt av et ønske om å gjøre store og viktige bestemorting! Og gi litt tilbake for den lykken jeg får ta del i.

Den første forberedelsen jeg gjorde var å kjøpe garn. Nå stunder det mot vinter og en hver bestemor med respekt for seg selv
har et strikketøy mellom hendene .

Store planer er lagt. Innen påske skal alle ha en håndstrikket Mariusgenser levert fra mormor sin hånd.

Størrelsen kan være et problem. Tvillingene på et år må vel ha størrelse to år, ja, for fire er da for stort......
Fillifjonka på to, hun må vel ha str. fire selv om hun er lita for alderen,- og Kostas på åtte, han må vel ha str. ti, og Vil ikke ,som er fem, men like lang som broren hun må kanskje ha str. åtte, og Pingu Vil heller ikke hun er jo tre, men en kraftig dame, så fire blir for lite, hun må ha str.seks år da. Uff... hvordan skal dette gå?

Jeg får gjøre som bromleoldemor når hun deler ut sokker! Tømme dem på gulvet og så får de velge det som passer!

4 kommentarer:

Shy sa...

Bra plan. Men vert litt bekymra for at du ikkje får tid til å blogge med så mykje anna i hendene;)
Marius-genser hadde eg i min ungdom, og no er det mote igjen.

Bergljot sa...

38 (M) skulle passe bra til meg, skulle jeg mene. Å, som jeg gleder meg til genser;-)

Elisabeth, innerst i veien sa...

Herlig med bestemødre som strikker til barnbarna og mariusgenser er jo en flott klassiker. Lykke til med prosjektet, pass på så du ikke overdriver og påstrikker deg senebetennelse eller noe. ☺

Bustenellik sa...

Høres ut som en dugendes plan. Heldige barnebarna som har en sånn mormor :D