torsdag 19. mars 2009

Fobier.

Min "bedre " halvdel, som jeg liker å omtale som bromlemann, han har i alle fall et kjælenavn til. Av og til lyder han navnet Burri. Det rare er , at jeg  på forhånd vet, når Bromlemann forsvinner og Burri dukker opp.
Som troll av eske spretter han fram.
 - og, når sant skal sies,så er han like lite velkommen hver gang. Men dette skulle handle om fobier. En fobi, som kommer nå på denne tiden heter "gressomvokseroppavsingelenfobi".
Når den dukker opp  , ja da er det å hive seg i bilen med stø kurs mot krambua, jeg får servise med en gang. De ser nok desperasjonen i blikket. "to sekker grovsalt".
Så er det bare å salte. Jeg legget tjukt på, du må det, hvis du skal vere sikker på suksess.
Det tar ikke lang tid før Bromlemann dukker opp. Han  har foretatt et fullstendig hamskifte.Så er Burri klar.Det er den samme leksa. Om haggelskur, unødvendig, salt under skoene og såre hundepoter. Avslutningen er alltid den samme "kor møje kjøpe du ,og  bortkastet, og kor mange kroner hive du ut glaset på slikt tull?.....Neste fobi er løvetann...

6 kommentarer:

Bergljot sa...

Det fine er at vi som lever med slike Janus'er ikke lar det stoppe oss i å gjøre det vi vil gjøre. Enda vi vet i hvilke situasjoner de blir "burri".

Rållserau sa...

Min gutt er bare snill. Hos oss er det jeg som er Burri. Er Burri det samme som Stallo hos samene, forresten?

Bergljot sa...

Jeg og Bolla er ALDRI burri. Vi er de gode, tålmodige og snille. Hva er Stallo?

paaskeharen sa...

Selvinnsikten på hunkjønnsiden i vår slekt når nye høyder ser jeg. Stakkar hundene må ikke få såre poter. Enig med gamlefar.

Madame Mim sa...

En stallo er en samisk trollmann. en Burri spiller i en annen og MYE mere lavpannet divisjon.
Påskeharen trenger ikke smiske med patriarken, han må huske hvem som vasket små lankene og som kokte både pønse og egg !

Frk. Frekkesen sa...

Vel er min elskede en burri. Men med god grunn. Han har ikke gjort det så skarpt på konefronten, så jeg LAR NÅDE GÅ FOR RETT, som det heter når Andersen snakker.