søndag 15. mars 2009

Laaaaaaangt inni svarte ballan...

For den som ikke er innviet i den trønderske språkterminologien kan det kanskje være på plass med en liten forklaring...Dette er den aller sterkeste fy - settningen en kan benytte på vår dialekt.
Alt dette pjattet om snikislamisering er vel for ingenting å regne kontra det vi opplevde i går kveld. Selv Bromlemann var opprørt! På selveste gudsjelovkvellen midt i lørdagspizzaen sendte de på NRK, fotball! Stabekk-  Lillestrøm. Æ trur æ spyr. Som rållså sa til meg en gang," for hver fotballkamp føler jeg at jeg dør litt inni." Det var mange dødsfall i går kveld. Og kom nå endelig ikke med at- det finnes en av og påknapp -
 Det får være grenser for hvor mange måter mannfolk skal tilfredsstilles på på en lørdagskveld. Nei! jenter i alle aldere, foren dere, si nei til snikfotballiseringen!
Ellers blir konsekvensen: dobbel vinkvote ,og sure miner.

9 kommentarer:

Bergljot sa...

Tiltredes. Det verste er at dette bare er begynnelsen på en lang og kjip fotballsesog. Og Viking er ute av form og allslags.

Skallfettap' synes jeg forresten er verre enn sorte baller. Jeg er ikke sikker på hva det egentlig betyr, men det klinger grusomt.

Madame Mim sa...

Oppklaring. Kjære Bergliot skallfettap' er et fy - ord, ikke ei fy - setning. Det er forskjell på det. Desforuten er ordet du nevner et maskulint fy-ord.
Setningen min er feminin. Så det så. Du har nok lært det av en mann! mon tro hvem det var ?

Frk. Frekkesen sa...

I svarte baillan referer vel ikke til fotball? Er det ikke her snakk om hårete testikler?
Bergljot kan alle de styggeste ordene. Fyyyy.

Madame Mim sa...

Denne fy - setningen har jeg lært av min mor, og hadde det vert snakk om stikkelsbær,så tror jeg ikke at hun ville tatt dem i sin munn, ordene!

paaskeharen sa...

Det fins ein avogpåknapp.

Anonym sa...

Humm... Kan jeg takke ja til den doble vinkvoten og tentativt til de sure minene - til tross for utovertiss?

Enten på bakgrunn av likestillingsparagrafer, eller det faktum at jeg ble kalt "sexy lady" på gata i helga...

For øvrig, er ikke fotballene både svarte og hvite? Og kanskje noe mindre hårete?

Madame Mim sa...

Baller kan ha så forskjellig utseende. Den som Stella og Prins bruker er akkurat lik. Ellers må kvinnegruppa Ottar komme i kveld, før innholdet i vindunken er dunstet vekk,om det skal bli ona servesa.

Anonym sa...

:-) Jeg er veldig glad i sånne sportslige blogposter.

Hilsen Ballanton

Rållserau sa...

Fotball er like kjedelig som dåp og konfirmasjon. Til sammen.