onsdag 9. juni 2010

Flisespikkeri flisespikkera.....


Ta godt vare på det du har, så har du det lenge, pleide min mor å si, eller...var det min bestemor?
Jeg har fulgt den filosofien hele livet, og nå angrer jeg bitterlig. Ta for eksepel huset. Det er ingen ting som er i stykker på orn'tlig. Baderomsmøblene er helt hele , - men de er så stygge. Tapetet med alle de fine fiskene på ,har løsnet litt i skjøten men det er vel ikke annet å vente etter 30 år. Vi er begunstiget med mange venner og bekjente. Alle har nyrenoverte baderom , med fliser på både gulv og vegger. Jeg kjenner det helt inn i hjerterota hver gang jeg kommer hjem etter å vert på visitt.

Jeg ble bitter og djupt krenket da lensmannen i Drømmeland sto fram i Dagbladet og uttalte at om misunnelsen hadde vært dødelig så hadde det ikke vært ei eneste levende sjel igjen i kommunen vår...

Tenk om jeg hadde dødd av misunnelse forde alle hadde finere bad enn meg, Uff og atter uff.

I dag kom det en snekker på innspeksjon. Han kunne love meg nytt baderomsvindu. Ja ,ja. Det får være bedre enn ingenting.

1 kommentar:

Bergljot sa...

Ikke gjør noe med fiskene, iallfall! De hører til der.