torsdag 8. april 2010

På legekontoret --


Det høres ut som en sketsj. Jeg har sett maaange "på legekontorsketsjer" ,
etter at fem barn på rekke og rad er gått ut av barne og ungdomsskole. Når en ser vekk fra replikker som ikke satt og noe slapp regi, så var de alikevell artigere enn de fra the real life.

Etter som jeg bare var sjofør denne gangen, hadde jeg god tid til å studere pasientene på venterommet. De fleste var svært tilårskommne og kjente øyensynlig hverandre fra før,
og om det bød på problemer så hadde de ikke glemt konversasjonens kunst.

Det kan oppstå mange rare situasjoner når hørselen er dårlig. Det finnes plager det kan være pinelig om folk fikk vite om, så da er det best å hviske.
Det gjorde disse damene på godt over åtti. Hun som hørte minst glemte helt
at hun hadde mannen med seg, så da de var inne i de mest intime detaljer la han seg framover og rettet på høreaparatet for å få med alt.

Disse to hadde vært gift i 60 år, så han kjente kroppsspråket hennes godt. Da hun grymm i hu satte øynene i ham var han ikke sen om å rette seg opp, - og i forflippelsen stotret han ut
"eg trur du har fått skjegg"....


2 kommentarer:

Bergljot sa...

Kin va di? Sei det, sei det! Någen eg kjenne?

Madame Mim sa...

Nehehei så det så.
Hemmelig !