onsdag 14. april 2010

Å tro på det ene eller det andre.


Her om dagen lanserte jeg en ny teori for Bromlemann.
Teorien har jeg sugd ut av eget bryst! Den lyder som så ; ungdomstiden er den tiden da en må gjøre valg. Voksentiden (25 - 50) er tiden da en må leve med de valgene en tok.
Siste delen av livet, skal en angre på valgene som ble tatt.

Bromlemann syntes det var en morsom påstand.

Jeg prøvde teorien på Bromlemor (min 86 år gamle svigermor)
Hun nikket med det kloke hodet sitt ,og da, som så ofte ellers, var vi helt på linje.

For lenge lenge siden, slukte jeg bøker med masse kjærlighet i, og gråt så snørr og tårer strøymden når jeg så filmer a'la Lovestory på TV og på kino.

Nå liker jeg å sitte i sofakroken å se på serier om demoner , hekser og vampyrer når Bromlemann er ute på en eller annen turne.

Det handler om det samme. Å ha god tro.

3 kommentarer:

Bergljot sa...

Du er visst ganske så filosofisk anlagt, du;-)

Madame Mim sa...

Ja-a det er gått en stoooor filosof tapt i meg!

Osloskånskan sa...

Skrekk er fint. Bedre enn romantikk synes jeg.