onsdag 7. april 2010

Spørreundersøkelser


I går kveld , da jeg tok en liten strekk på sofaen, og for å være helt ærlig, var nærmest bevissløs , ringte tellefonen.

"Hallo , vi gjennomfører en liten spørreundersøkelse for Drømmeland forettningsbank. Er det
fru"...hvoretter han på syngende nordlandsmål radbrekker navnet mitt.

Jeg, som blir ekstra skeptisk når navnet mitt uttales slurvete svarer kort "Nei, hun er ikke hjemme" mens jeg tenker så det knaker, hva er det banken min vil ha greie på?
pengene mine har de jo fått før.

" Når er hun hjemme"? "nei...", ja er hun hjemme i morgen ? - etter kl. halv fem?
Det var da søren så pågående han er da. " Ja det er hun sikkert"
Jeg har allerede bestemt meg. I dag er jeg ikke hjemme når han ringer.

Senere har jeg angret. Kanskje de ville tilby meg ekstra goder og høyere rente , eller.....

Ingen kommentarer: