torsdag 22. april 2010

Tut og kjør


Har hatt det travelt i dag. Nedtelling til klubbaften.
Skulle bare en tur til Sentrum for å handle ,etter at huset var vasket. Vel inne i garasjen oppdager jeg at det lyser et rødt lys inne i bilen min.
Jeg pleier da aldri å glemme å slå av tenningen? Hva skal dette bety?
Å ja, nå husker jeg det! Bromlemann fikk låne bilen i går, siden han skulle ha passasjerer. Bromlemann kjører en slags børstraktor med bare to seter i, Den er så skitten inni at en trenger overtrekksdress for ikke grise til klærne.
Utvendig er den fin, Det finnes vaskeautomat i Drømmeland.

Jeg vrir på nøkkelen. Paugotten hoster to ganger . Jeg gogler meg opp som en kalkun og setter kursen mot låvebrua der Bromlemann har en av sine viktige telefonsamtaler. Før jeg får fram en lyd, løfter han hånden. Som en konstabel som dirigerer trafikken ,forbyr han meg å si et ord.
Samtalen drar ut. Bromlemor tilbyr meg raust å ta hennes bil, men så lett slipper han ikke unna. Jeg rygger børstraktoren ut av garasjen og er uhyggelig nær hushjørnet, på min ferd ut av gårdsplassen. Vel nede på hovedveien gir jeg godt meg gass så grusen står som en sky bak meg. Jeg ser Bromlemann i speilet . Han glemmer å snakke, og håret står rett opp som en kost.

Jeg bruker lang tid på butikken. Hevnen er søt!

Ingen kommentarer: