mandag 24. mai 2010

2. pinsedag og fotball på Stadion

Nå har vi hatt to fine dager på hytta. Svært velfortjent.
Bare Bromlemann og jeg. I går kveld innviet vi det nye baderommet. Pumpedusjen virket som den skulle, men det er nok smart å såpe inn hele lægemet før en trør på pedalen ellers kan en bli stående igjen med såpe i ørene.
Pakket og reiste i dagtidlig, for å slippe å måtte stå i kø på timesvis. Bromlemann er invitert til årets toppkamp på Viking Stadion, med fin middag og utsyn fra vip - tribunen. Rosenborg - Viking.
Som ihuga Rosenborgfan håper jeg så indelig at seieren går til Trøndelag. Gemalen er helhjerta Viking, og tipper på 0 -0.
Selv foretrekker jeg å se kampen på T.V. Kanskje får jeg se både Storeulv og pappan hans på skjermen.
Storeulv,- eldste sønn er Liverpool tilhenger. Han har hatt mange tunge stunder de senere årene.Egentlig er han altetende,når det gjelder fotball, så nå gleder han seg uhemmet til V.M. Samboeren derimot, sier at hun dør litt hver gang hun MÅ se en fotballkamp. Det er ikke greit.
For gemalen min, er det nok triveligst å komme hjem med tap, - Da kan det vanke både kos og trøst.

Kommer han derimot i seiersrus, og synger : Det er Viking, det er Viking som kommer nå,- så kan det ta lang tid før trivselen igjen senker seg over heimen ..........

2 kommentarer:

Bergljot sa...

Håper du var grei mot ham da han kom hjem! Fyttirakkeren for et kampresultat. Selv jeg ble indignert over keeper-Jarstein.

Madame Mim sa...

Klart at jeg var snill. Iskald var han også, jeg hadde nektet ham å ta på vest under jakka, og måtte ta konsekvensen av det.