onsdag 26. mai 2010

Besøkshjem, Kanskje?


Jeg har et annet ståsted i livet enn mine unge medsøstre hviss blogger jeg leser. Kanskje leser de min også, av og til.
Jeg er vel heller en bestemorsblogger, og burde finne meg venner blandt oldisene på nettet.
Det er ikke det at jeg ikke vil, men jeg finner dem søren meg ikke.

Når jeg leser om barneoppdragelse , foreldremøter og krangeler om husvask ,så nikker jeg gjenkjennende og koser meg.
Been there done that.
Mine unger er alle fløyet ut av redet. Til min store glede greier de seg godt i livet alle fem, og jeg er så uendelig stolt av dem.
Noe bra må vi da ha gjort Bromlemann og jeg.
Barnebarna våre legger seg trygge og mette hver kveld, - trygge på både mat og kjærlighet.

Ikke alle barn er like heldige. Både aviser og etermedier flyter over av vonde historier om vanskjøtsel av unger.
Vi prøver å stenge det vi hører og ser ute, men greier det bare sånn passe.

Det er nå, jeg gjerne skulle hatt noen bestemorslesere! Å vurdere å ta et fosterbarn er kanskje ikke å anbefale i vår alder,
men å åpne hjemmet sitt en helg i måneden for et barn er overkommelig . Det koster så lite, og betyr så mye for den som trenger det. Hei alle sammen... Der det er hjerterom er det husrom, det hette det før!
Det gjelder vel ennå?

4 kommentarer:

Bergljot sa...

Jeg sender gjerne mine tre en gang i måneden. (Men det var kanskje ikke dem du tenkte på?)

Madame Mim sa...

Men kjære søte Bergliot, vær glad for det.
Og - om du ikke visste det, så er "dine" alltid velkommen. Kjenner at jeg nesten blir litt fornermet.

Lina sa...

Haha....vi trenger en bestemorblogger! Men som du kanskje har funnet ut, så skriver vi mye om det samme uansett hvor gamle vi er! Jeg trives som medblogger til oldisene jeg! :)

(Nå skrev jeg "vi", som om jeg kjenner alle verdens bloggere, men jeg tenker vel mest på de jeg leser da...)

Madame Mim sa...

Det var kjekt å høre. Av og til kjennes det som jeg stikker nesen min i noe jeg ikke har noe med.
- Men Bergliot sier sikkert fra om jeg legger meg for mye oppi saker og ting.