mandag 10. mai 2010

Når en snakker om været...


På lørdag var det konfirmasjon her i vår lille grend. To konvolutter og kort - og varme ønsker samt 200 kroner, var vår lille skjerv til det jubilantene enn måtte ønske seg.

Det var en aldeles strålende dag med sol på skyfri himmel. Opprømt og opptimistisk la jeg planer om å riktig få rusket opp i kvist og kvast i hagen på mandagen.

De som skulle slumpet til å ha lest blogger jeg har skrevet før , vet om mitt dårlige forhold til hagearbeid , og i dag er det mandag. Mandag 11. mai, og snøen laver ned.
Er det en liten demon fra det hinsidige som har tatt makten over været? Slapp den ut fra fangenskapet da vulkanene på Island begynner å spy ut glødende lava....Eller er det den globale oppvarmingen som gjør at jeg fikk "naglabet" ?

Det kan da vel aldri være meg som har manet den fram, snøen?

1 kommentar:

Bergljot sa...

Nei har du sett! Ble du altså medarbeidet/motarbeidet av værgudene? Det er det verste;-) Bursdagsfeiring på lørdag, forresten. Håper dere kommer!