torsdag 27. mai 2010


I dag har jeg vasket vegger og tak på soverommet.
Om det er noen som leser bloggene mine, så vet jeg at jeg slår meg selv på munnen. For jeg har sagt ,med fynd og klem, at i år blir det ingen vårrengjøring! Men hva skal en stakkars husbestemor gjøre når arbeidslysten forsvinner?

"Kom arbeidslyst å tving deg inn, her skal du motstand finne" , sier Bromlemann . Det kan han gjerne si, for Bromlemann arbeider sent og tidlig. Attpåtil er han utstyrt med en stor posjon arbeidsglede.

Jeg derimot, har lett både høyt og lavt etter litt pågangsmot. Jeg har til og med henvendt meg til høyere makter for å få hjelp . Jeg tror jeg ble bønnhørt, for i dag "fekk eg ånnå" som de sier på disse kanter.
Nå håper jeg bare at det vil vare.

Men kanskje det ikke er arbeidslysten som er kommet tilbake.
Bromlemann er hjemme i dag, og jeg vil for alt i verden ikke at han skal se hvor lite jeg får gjort.

3 kommentarer:

Lina sa...

Husvasken ja........huf... Nå er jeg faktisk litt glad for at jeg er syk, og har en god nok unnskyldning til ikke å vaske til helga. Usj...det er så kjedelig. Men flott at ånden kommer over noen da! :)

Madame Mim sa...

Ja, men hvor lenge blir den denne gangen?
Av erfaring vet jeg den kan være flyktig.
God bedring Lina.

Bergljot sa...

Det er en grunn til at den kalles "ånden som går". Meg har den gått hus forbi.