fredag 28. mai 2010

Dobbeldyne.


For lenge lenge siden fikk vi en dobbel dundyne,av min mor, i julegave.
Min mor var ganske direkte, men denne gaven hadde en skjult budskap. Begeistringen var ikke stor fra min side.
Det fulgte dynetrekk og putevar med, så det fantes ingen grunn til å utsette prøveperioden. Jeg må innrømme at jeg så på hele greia som et forsøk. Stor var min forbauselse da jeg oppdaget hvor godt den fungerte. Jeg kunne, og jeg kan fortsatt stikke kalde føtter inn til Bromlemann, uten at han avvisende pakker seg inn i egen dyne og nekter meg innpass (hvor skal han vel hen?)
Han er lett å få tak i , å kype, når kan lager brommelyder om natta, og sist men ikke minst...dyna er brei nok til å holde avstand og være god og fornærmet når det er påkrevet.

Jeg har snakket meg varm om dynas fortreffelighet i jenteklubben jeg er med i , uten at noen av damene har latt seg friste til å forsøke. Så begeistret er jeg, at jeg kjøpte en ny til Bromlemann i fødselsdagspresang.
Den skulle yngste datter kjøpe i sin svigermors eksklusive sengetøyforretning . Jeg har ikke fått den i hende enda. Hun er så utolig glemsk.

Hører du det, Frk. Frekkesen? Den må avleveres før du drar på ferie!

3 kommentarer:

Bergljot sa...

Blir det ikke grusomt varmt under der da? Hos oss har vi satset på separate, men ekstra lange dyner. Funker som fy. Men vi har jo så smal seng at Gemalen er innen rekkevidde uansett. Med mindre det ligger noen unger mellom oss, da.

Madame Mim sa...

Det blir ikke varmere enn det må være.
Følg mitt råd. Prøv den!

Madame Mim sa...

Ja, og forresten så har vi plass til både Kostas og Vilikke mellom oss, og det går greit å dra dyna av Bromlemann om vi trenger mere varme, for han kjenner ikke det...når han sover.